ارور E01 پکیج بوتان

ارور E01 پکیج بوتان

هنگام استفاده از پکیج ممکن است ارورهایی را مشاهده کنید. یکی از شایع ترین ارورهای پکیج بوتان ارور e01 می باشد که بر اثر عوامل مختلفی نمایش داده می شود. در صورتی که شما نیز به این ارور مواجه شده اید و قصد دارید که ارور E01 پکیج بوتان را رفع کنید این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله نکاتی را از دفترچه راهنمای پکیج بوتان و سابقه تعمیرکاران ماهر نمایندگی پکیج بوتان گرد آوری کرده ایم که با خواندن آن می توانید پکیج خود را عیب یابی و تعمیر نمایید.

ارور E01 پکیج بوتان

معنی ارور E01 پکیج بوتان چیست؟

در دفترچه راهنمای تعمیر پکیج بوتان ارور E01 به معنای عدم تشخیص شعله یا عدم تشکیل شعله نمایش داده می شود. برای تعمیر و رفع ارور E01 پکیج بوتان مدل پرلا یا مدل های دیگر باید علت ارور به طور دقیقی بررسی و عیب یابی شود. توجه داشته باشید که نمایش خطای E01 در پکیج بوتان می تواند بر اثر عوامل دیگری مانند خرابی برد نیز رخ بدهد. در ادامه تمامی علت های ارور e01  را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

علت اصلی ارور E01 پکیج بوتان

خرابی در برخی از قطعات اصلی پکیج بوتان می تواند سبب نمایش ارور در پنل نمایش آن شود. خطای E01 می تواند دلایل گوناکونی داشته باشد.

دلایلی که سبب بروز نمایش خطای E01 در پکیج بوتان می شوند به صورت ذیل می باشند:

  • خرابی و ایراد در برد الکترونیکی پکیج بوتان
  • عدم وجود گاز یا وجود هوا در مسیر لوله کشی گاز
  • عدم تنظیم صحیح شعله
  • خرابی یون تشخیص شعله
  • ایراد در سیستم جرقه زنی
  • خرابی و ایراد در شیر کنترل گاز

چگونه ارور E01 پکیج بوتان را برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن کد خطای E01 ابتدا لازم است که خرابی به طور تخصصی و دقیق بررسی گردد. برای عیب یابی تخصصی تر، ابتدا محفظه احتراق را باز کنید تا شعله را ببینید. در صورتی که در مراحل ایجاد شعله ایرادی مشاهده کردید مراحل بعدی عیب یابی ارور پکیج بوتان را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: علت کد خطای e5 بوتان چیست؟

چرا پکیج جرقه میزند اما شعله تشکیل نمی گردد؟

اگر در هنگام عیب یابی پکیج بوتان متوجه شدید که پکیج جرقه می زند اما شعله روشن نمی‌شود موارد زیر را بررسی نمایید:

  • خرابی و ایرد در جرقه زن پکیج
  • ایراد در برد پکیج
  • وجود هوا لوله گاز
  • خرابی شیر برقی گاز پکیج بوتان
  • فلکه گاز بسته است

بیشتر بخوانید: دلیل اصلی گرم نشدن آب پکیج چیست؟

الکترود تشخیص شعله در کجا قرار دارد؟

نحوه تست جرقه زن پکیج

برای عیب یابی و رفع چگونه ارور E01 پکیج بوتان لازم است تمامی قطعات مربوطه را با دقت بررسی کنید. برای تست جرقه زن پکیج زمانی که الکترود در حال جرقه زدن است توجه کنید. در صورتی که جرقه پایین تر از الکترود برخورد می کند باید جرقه زن را تعویض نمایید.

بیشتر بخوانید: علت بوق زدن پکیج بوتان

نحوه تست خرابی برد پکیج

در چگونه ارور E01 پکیج بوتان زمانی که شعله را می بینید اما دستگاه ارور می دهد باید برد دستگاه را بررسی نمایید. توجه داشته باید که عیب یابی و تعمیر برد پکیج بوتان نیاز به تخصص بالایی دارد. در صورتی که در تعمیر برد تخصصی ندارید به هیچ عنوان آن را دستکاری نکرده و حتی به افراد ناشی و تعمیرکار غیر مجاز اعتماد نکنید.

تعمیر برد پکیج بوتان

تعمیرات برد پکیج تنها باید توسط نمایندگی مجاز پکیج صورت بگیرد. تعمیر کردن برد الکترونیک پکیج توسط افراد ناشی می تواند سببب بروز خطا یا خرابی های بیشتری گردد.

تعویض برد اصلی پکیج بوتان

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تعمیر برد به علت خرابی بیش از حد یا سوختگی همیشه قابل تعمیر نیست. بهترین راه تعویض برد خراب با برد اصلی پکیج بوتان و همان مدل است. به هیچ عنوان به تعمیرکاران غیر مجاز و افراد ناشی اعتماد نکنید.

درخواست تعمیرکار مجاز نمایندگی بوتان

تعمیرکاران و سرویس کاران نمایندگی بوتان به علت آشنایی کامل به قطعات پکیج بوتان عیب یابی و تعمیر پکیج را به صورت تخصصی و با هزینه ای کمتر نسبت به تعمیرکاران غیر مجاز انجام خواهند داد.

درخواست تعمیرکار مجاز نمایندگی بوتان

تمامی ارورهای پکیج بوتان PDF

 

2 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *