شیر پرکن پکیج آریستون مدل

شیر پرکن پکیج آریستون

پکیج ها از قطعات پیچیده ای ساخته شده اند به همین دلیل علائم و نشانه های خرابی در پکیج به عوامل متعددی بستگی دارد. شیر پرکن پکیج یکی از اصلی ترین قطعات پکیج که نقش ویژه ای دارد. اگر شیر پرکن پکیج خراب شود، کار کرد دستگاه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در ادامه این مقاله به بسیاری از نکات مربوط به شیر پرکن پکیج آریستون اشاره شده و با کمک آن می توانید مشکلات پکیج خود را که مربوط به شیر پرکن است برطرف نمایید.

شیر پرکن پکیج آریستون مدل

مقاله پیشنهادی: نمایندگی تاچی در کرج

کاربرد شیر پرکن در پکیج چیست؟

شیرپرکن قطعه ای در پکیج است که در مسیر ورودی پکیج قرار می گیرد. شیرپرکن پکیج آریستون وظیفه آبگیری در هنگام راه اندازی و تنظیم فشار پکیج را برعهده دارد. عملکرد صحیح شیرپرکن بسیار حائز اهمیت است. میزان فشار در رادیاتورها در حالت استاندارد بین 1 تا یک و نیم بار می باشد، در غیر این صورت احتمال سوختن پمپ وجود دارد.

محل قرارگیری شیر پرکن آریستون

از آنجایی که عملکرد شیر پرکن پکیج اهمیت بالایی دارد باید دسترسی به ان نیز راحت باشد. در اکثر پکیج های آریستون شیر پر کن در زیر قرار دارد و معمولا به رنگ مشکی یا آبی می باشد.

تفاوت شیر پرکن اتومات و شیر پرکن دستی

در پکیج هایی که شیرپرکن دستی دارند، کاربر جهت تنظیم فشار بار باید آبگیری به صورت دستی انجام شود. اما در پکیج‌هایی که مجهز به شیرپرکن اتوماتیک هستند نیازی به دخالت کاربر نیست. پکیج مجهز به شیر پرکن اتوماتیک در صورت کمبود فشار یا فشار اضافی به صورت خودکار تنظیم می گردد.

بیشتر بخوانید: شیر پرکن پکیج تاچی

شیر پرکن دستی خوب است یا اتومات

در پکیج هایی که دارای شیر پرکن اتومات هستند تشخیص نشتی کار ساده ای نیست. به صورت کلی توصیه می شود از پکیج هایی با شیر پرکن دستی استفاده نمایید.

اجزای شیر پرکن دستی پکیج آریستون

شیر پرکن در پکیج آریستون از قطعاتی مانند واشر، دسته، اجزای متحرک و ثابت می باشد. سالم بودن تمامی قطعات شیرپرکن برای به درستی کارکردن آن بسیار اهمیت دارد. درصورتی که شیرپرکن با مشکل مواجه شود، کارکرد پکیج نیز دچار اختلال می گردد.

 

نحوه تنظیم فشار پکیج با استفاده از شیر پرکن

برای تنظیم کردن فشار بار در پکیج شیرپرکن با چرخاندن دسته در جهت خلاف عقربه های ساعت باز و در جهت عقربه های ساعت بسته می شود. با باز و بسته کردن شیر پرکن فشار بار پکیج را بین یک تا یک و نیم تنظیم نمایید.

چگونه فشار بار پکیج را کم کنیم؟

به طور معمول فشار بار پکیج بین 1 الی 2 طبیعی است. در صورتی که بار پکیج آریستون بیشتر از 2 شد بهتر است آن را کم کنید. برای کم کردن بار در پکیج آریستون ابتدا شیرپرکن پکیج را ببندید، سپس برای تخلیه بار اضافی شیر تخلیه را باز کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرکار پکیج

علائم خرابی شیرپرکن پکیج

خرابی در شیر پرکن پکیج به 2 صورت کلی رخ می دهد:
فشار بار بیشتر از 2

فشار بار کمتر از 1

چگونه شیر پرکن پکیج را تست کنیم؟

برای آنکه مطمئن شوید که شیرپرکن سالم یا معیوب است ابتدا از بسته بودن ان اطیمنان حاصل نمایید. در صورتی که شیر پر کن بسته است اما بار پکیج بالا می‌رود احتمالا شیرپر کن دچار خرابی شده است. اگر شیر پرکن بسته است اما پکیج دچار افت فشار می شود احتمالا شیر پر کن یا قسمتی از پکیج دچار نشتی شده است.

چگونه شیر پرکن پکیج آریستون را تعویض کنیم؟

اگر شیر پرکن پکیج شما با مشکل مواجه شده بهتر است هرچه سریعتر به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید. در صورتی برای تعویض یا تعمیر شیر پر کن تخصص لازم را ندارید بهتر است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا از آسیب به سایر قطعات جلوگیری شود. در صورتی که برای تعمیر یا تعویض شیر پرکن پکیج آریستون نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید از نمایندگی تعمیر پکیج در شاهین ویلا کمک بگیرید.

چگونه شیر پرکن پکیج را تعمیر کنیم؟

اگر شیر پرکن پکیج آریستون تنها دچار رسوب گرفتگی شده و در اجزای آن خوردگی دیده نمی شود می توان از آن استفاده مجدد کرد. در صورتی که شیر پرکن دچار خوردگی شده بهتر است با خرید شیر پرکن نو و اصلی آریستون آن را تعویض نمایید.

جنس شیر پرکن پکیج چیست؟

شیر پرکن‌ها به طور معمول دارای قطعات فلزی می باشد. البته برخی از اجزای آن مانند واشر یا دسته، پلاستیکی هستند.

مرکز فرش قطعات پکیج

اگر قصد دارید برای پکیج خود شیرپرکن نو خریداری نمایید دقت فرمایید حتما از مراکز معتبر فروش قطعات پکیج آریستون قطعه مورد نظر را تهیه کنید. قطعه های تقلبی طول عمر کمی دارند و حتی ممکن است به پکیج شما آسیب وارد کنند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر پکیج ایرانی و خارجی در جهان نما

شباهت و تفاوت شیر پرکن پکیج آریستون با سایر پکیج ها

درست است که شیرپرکن ها کار مشابهی انجام می دهند اما پکیج ها در بازار انواع مختلفی دارند. تنوع در  پکیج ها سبب شده تا برخی قطعات آن ها نیز با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. به طور مثال ممکن است شیر پرکن پکیج آریستون و ایران رادیاتور بسیار شبیه به هم باشند اما به درستی عمل نکند. به همین دلیل بهتر است قطعات پکیج از جمله شیر پرکن پکیج آریستون را با کمک تکنسین ماهر پکیج آریستون تعویض نمایید.

چگونه از خراب شدن شیر پرکن پکیج جلوگیری کنیم؟

فرقی نمی کند که از کدام نوع پکیج آریستون استفاده می کنید. در هر صورت برای جلوگیری از خراب شدن شیر پرکن و عدم رسوب کردن آن بهتر است از رسوب گیر آب در ورودی پکیج استفاده کنید.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *