منبع انبساط پکیج تاچی

منبع انبساط پکیج تاچی

منبع انبساط پکیج تاچی

در حال حاضر اکثر ساختمان های اداری و مسکونی از پکیج های دیواری استفاده می کنند. شرکت های زیادی در حال تولید و ساخت قطعات پکیج ها هستند. منبع انبساط یکی از مهم ترین قطعات اصلی پکیج تاچی  است که در صورت خراب عملکرد دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد. برای آموزش عیب یابی، تعویض و تعمیر منبع انبساط پکیج تاچی و همچنین قیمت آن این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه تست خرابی منبع انبساط پکیج تاچی

منبع های انبساط اکثرا دایره ای یا مستطیلی هستند که از دو قسمت فلزی ساخته شده و در داخل آن ها یک دیافراگم پلاستیکی قرار دارد. اگر به قسمت بالایی منبع انبساط دقت کرده باشید شیر سوزنی تنظیم آن را خواهید دید. درپوش شیر سوزنی را بردارید و با یک شی آن را فشار دهید. درصورتی که هوا از شیر سوزنی خارج شود منبع انبساط سالم است؛ اما اگر آب خارج شود به معنای خراب بودن منبع انبساط است.

بیشتر بخوانید: پمپ اصلی پکیج تاچی

نحوه عملکرد منبع انبساط اصلی پکیج تاچی چگونه است؟

منبع انبساط از دو پوسته فلزی و یک دیافراگم پلاستیکی تشکیل شده است. منبع انبساط وظیفه دارد فشار آب داخل سیستم و مدار گرمایشی را متعادل کند. فضای داخلی پکیج مانند مبدل پکیج حجم و فشار ثابتی دارند. هنگامی که آب وارد دستگاه می شود حجم آن نیز بیشتر خواهد شد. برای جبران حجم اضافه آب و متعادل کردن فشار پکیج، از منبع انبساط استفاده می کنند.

علت افزایش بار پکیج چیست؟

اگر به هر دلیلی منبع انبساط پکیج با مشکل مواجه گردد، هوا یا گاز داخل دیافراگم خارج می شود. خارج شدن گاز یا هوا از داخل منبع انبساط سبب بالا رفتن بار یا فشار پکیج در هنگام کار کردن می شود. در هنگام کار کردن دستگاه اگر افزایش بار پکیج را مشاهده کردید بهتراست هرچه زودتر با کمک یک تکنسین این مشکل را برطرف کنید؛ در غیر این صورت مشکلات بیشتری برای پکیج رخ خواهد داد.

نحوه تنظیم فشار منبع انبساط پکیج

سالم و تنظیم بودن منبع انبساط در نحوه عملکرد صحیح آن تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر احساس می کنید که فشار و میزان هوای منبع انبساط به درستی تنظی نیست از استفاده از بار سنج مخصوص این کار را انجام دهید. البته پیشنهاد می کنیم عیب یابی منبع انبساط و تنظیم آن توسط تکنسین ماهر پکیج تاچی انجام گردد.

علت افت بار پکیج تاچی چیست؟

اگر بار پکیج به صورت ناگهانی افت یا افزایش می یابد می تواند به علت خرابی شیر پرکن یا منبع انبساط باشد. این مشکل به طور دقیق باید توسط تکنسین ماهر بررسی گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاهش یا افزایش بار پکیج تاچی مقاله مربوطه را بخوانید پکیج را عیب یابی کنید.

آموزش تعمیر و تعویض منبع انبساط

به طور کلی تعمیر منبع های انبساط کاری بسیار دشوار و حتی غیر ممکن و بی فایده است. چرا که منبع های انبساط باید با دقت بالایی آب بندی شوند در صورت تعمیر امکان نشتی در آن وجود دارد و عملا بی فایده است. منبع های انبساط قیمت بالایی ندارند بنابراین بهترین گزینه تعویض آن با منبع انبساط اصلی همان مدل پکیج است.

قیمت منبع انبساط پکیج تاچی

از آنجایی که پکیج های تاچی مدل های زیادی مانند پکیج تاچی مدل اکو ان دی ECO-ND، اکو ECO، اسمارت SMART و… دارند نمی توان قیمت ثابتی برای آن ها بیان کرد. برای اطلاع بیشتر میتوانید صفحه مرتبط را بخوانید.

مشخصات منبع انبساط اصلی پکیج

منبع های انبساطی که در بازار موجود هستند اکثرا ساخت کشور چین می باشند. طول عمر اکثر منبع انبساط های پکیج دیواری حدود 2 سال است. اگر منبع انبساط سالم باشد بدون صدا بوده و تنظیم بار پکیج تغییر نخواهد کرد.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *