پمپ پکیج گراندفوس اورجینال اصلی

پمپ پکیج گراندفوس

پمپ پکیج گراندفوس

عامل اصلی به چرخش درآمدن آب گرم و داغ در داخل رادیاورها پمپی است که در داخل دستگاه تعبیه شده. پمپ پکیج خارجی یا ایرانی هر دو سازوکار مشابهی دارند. برای افزایش طول عمر، تعویض و تعمیر پمپ پکیج گراندفوس سیرکولاتور نکاتی ذکر شده که با کمک آن می توانید مشکلات پکیج خود را عیب یابی کنید.

پمپ پکیج گراندفوس اورجینال اصلی

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات پکیج تاچی در کرج

پمپ پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی که آب توسط پکیج گرم می شود برای انتقال گرما به محیط، نیاز به چرخش آب گرم است. آب گرم پس از چرخش در مدار حرارت خود را به محیط می دهد و مجددا سرد می شود. آب سرد مجددا باید به پکیج باز گردد و گرم شود، این فرایند توسط پمپ سیرکولاسیون پکیج صورت می گیرد. پمپ پکیج وظیفه دارد آب گرم را در رادیاتور ها و سیستم گرمایشی به چرخش درآورد.

بهترین پمپ پکیج کدام است؟

با روشن کردن پکیج ها در فصول سرد سال، آب گرم برای چرخ در مدار گرمایش نیازمند یک پمپ قوی است. پمپ پکیج دیواری باید قدرت لازم برای به جریان درآوردن آب گرم را داشته باشد. پمپ های پکیج در بازار برندهای مختلفی دارند. از باکیفیت ترین و بهترین پمپ های پکیج موجود در بازار می توان به پمپ پکیج ویلو، پمپ پکیج تاچی، پمپ پکیج گراندفوس و پمپ پکیج لیو اشاره کرد. توجه داشته باشید اینکه کدام پمپ مناسب پکیج شماست باید توسط تکنسین ماهر بررسی گردد.

پمپ پکیج گراندفوس از چه قطعاتی ساخته شده است؟

پمپ پکیج ها به طور عمده از سه قسمت سیم پیچ، محور اصلی پروانه، کیت برق پمپ و روتور ساخته شده است. سالم بودن تمامی این قطعات برای عملکرد عملکرد مناسب پمپ ضروری می‌باشد. بر اثر عواملی ممکن است قطعات پمپ پکیج دچار ایراد یا سوختن پمپ شوند که در ادامه این عوامل را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

علت سوختن پمپ پکیج چیست؟

بدون آب کار کردن پمپ یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث سوختن پمپ می گردد. در مدار گرمایشی ممکن است رسوبات زیادی وجود داشته باشد از این رو بهتر است برای جلوگیری از سوختن پمپ پکیج حتما از صافی های سیستم برگشت شوفاژ استفاده نمایید.

سیم پیچی پمپ پکیج خارجی

در شرایطی ممکن است آب از اورینگ شفت عبور کرده و وارد پمپ شود. با وارد شدن آب به داخل پمپ سبب سوختن سیم پیچ می شود که بارزترین نشانه آن ظاهر و ایجاد بوی سوختگی می باشد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی ایران رادیاتور در مهرشهر

روتور پمپ پکیج گراندفوس

روتور یکی از مهم ترین قطعات پمپ پکیج است. یکی از بارزترین نشانه ایراد در روتور پمپ ایجاد صدای خیلی زیاد در هنگام کار کردن پمپ می باشد. برای اطیمنان بیشتر می توانید لقی پروانه روتور را بررسی کنید. در صورتی که چینی محور اصلی دچار ساییدگی شده و پروانه آن لق باشد به احتمال زیاد روتور پمپ دچار خرابی شده است.

بررسی کیت برقی پمپ پکیج

سوختن کیت برقی گاها مانند سوختن سیم پیچی پمپ به نظر می رسد. تشخیص سوختن کیت برقی پمپ پکیج گراندفوس یا هر مدل دیگری از پمپ ها بهتر است که توسط تکنسین ماهر بررسی گردد.

 

تعمیر پمپ پکیج خارجی گراندفوس

پمپ پکیج از چند قطعه تشکیل شده که با دقت خیلی بالایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. جابجایی خیلی کم حتی چند میلی متر از قطعات پمپ می تواند سبب سوختن واز کار افتادن پمپ شود. تعمیر پمپ پکیج نیازمند تخصص و مهارت می باشد. در صورتی که برای تعمیر پمپ تخصص لازم را ندارید بهتر است به هیچ عنوان این را را انجام ندهید. توصیه میکنیم به دلیل حساس بودن قطعات پکیج برای تعمیر پمپ پکیج از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

قیمت پمپ پکیج گراندفوس

پمپ ها در بازار با مدل ها و برندهای متفاوتی عرضه می شوند. قیمت پمپ پکیج گراندفوس و سایر پمپ ها بسته به نوع پکیج، قدرت لازم جهت به جریان درآوردن آب گرم مدار گرمایشی و نوع اتصالات متفاوت می باشد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی پکیج اندیشه-فاز1-2-3-4-5-6 تعمیرات

آموزش تعمیر پمپ پکیج گراندفوس

به دلیل حساسیت ایمنی پمپ پکیج که با آب و برق در ارتباط است، تعمیر پمپ پکیج باید با تجربه و مهارت بالایی انجام شود. در صورت تعمیر یا تعویض اشتباه ممکن است ضررهای بیشتری در بر داشته باشد.

تنظیم پمپ پکیج گراندفوس

تنظیم کردن صحیح پمپ پکیج در نحوه عملکرد پمپ تاثیر بسزایی دارد. هرگونه ایراد در نحوه کار کرد پمپ می تواند سبب سوختن و از کار افتادن پمپ شود. حتی وجود هوا نیز عملکرد پمپ پکیج گراندفوس را مختل خواهد کرد.

نحوه هواگیری پمپ پکیج

هوا در شرایطی وارد مدار گرمایشی و پس از آن وارد پمپ پکیج می شود. در این صورت فرایند کار پمپ پکیج گراندفوس یا هر نوع پمپ دیگری با اختلال مواجه می شود. برای برطف کردن این مشکل باید پمپ پکیج را هواگیری نمایید. برای آموزش نحوه هواگیری پمپ پکیج مراحل ذیل را دنبال کنید:

– ابتدا آب گرم را باز کنید تا پکیج روشن گردد.

– به انتهای پمپ پکیج دقت کنید، پیچ هواگیری در آنجا قرار دارد.

– پیچ هواگیری پکیج گراندفوس را در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود. البته در هنگام باز کردن پیچ بسیار مراقب باشید چرا که آب داغ از آن خارج می شود.

– پس از آن که صدا و فشار آب خروجی یکنواخت شد پیچ هواگیری را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا بسته شود.

– بعد از اتمام هواگیری پمپ پکیج حتما رادیاتورها را نیز هواگیری کنید.

– البته دقت داشته باشید بعد اتمام مراحل هواگیری فشار بار پکیج را مجددا تنظیم نمایید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی بوتان در منظریه کرج

علت نشتی پمپ پکیج گراندفوس چیست؟

پمپ پکیج گراندفوس که به اسم پمپ سیرکولاتور نیز شناخته می شود وظیفه دارد آب مدار گرمایش را به چرخش درآورد. بنابرشرایطی پمپ پکیج بر اثر نیم سوز شدن یا مشکل در قطعات دچار نشتی آب می گردد.

چگونه نشتی پمپ گراندفوس را برطرف کنیم؟

در صورتی که مطمئن شدید نشتی از پمپ پکیج است از تعمیر خودسرانه اجتناب کنید. برای برطرف کردن نشتی پمپ پکیج از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید چرا که احتمال اتصال برق نیز وجود دارد.

هزینه تعمیر پمپ پکیج گراندفوس چقدر است؟

به دلیل تنوع در مدل یا میزان خرابی پمپ برای تعمیر پمپ‌پکیج قیمت و هزینه دقیقی را نمی توان بیان کرد. در نظر داشته باشید که تعویض پمپ خراب با پمپ اصلی پکیج گراندفوس بهترین گزینه است. چرا که بعد از مدتی ممکن است مجددا خراب شود. در صورتی که پکیج شما با مشکل مواجه شده می توانید با کمک نمایندگی ایران رادیاتور در جهان نما پکیج خود را با کمترین قیمت و طبق نرخ اتحادیه تعمیر نمایید.

چرا پمپ پکیج یکسره کار می کند؟

کار کردن پمپ نشانه چرخش آب در مدار گرمایش است. در فصول سرد سال پمپ باید کار کند تا آب گرم در مدار به طور مداوم در چرخش باشد. در فصول گرم سال نیز که رادیاتورها قطع هستند، پمپ آب گرم مصرفی را به جریان می اندازند؛ البته تنها در صورتی که آب گرم باز شود. اگر پمپ به صورت مداوم کار می کند میتواند براثر چندین عامل باشند که به شرح ذیل می باشند:

– خرابی برد پکیج

– خرابی الکترودهای پکیج

– وجود مانع در مدار

*توجه داشته باشید مداوم کار کردن پمپ پکیج در هرصورت باعث داغی و در نهایت سبب سوختن پمپ می گردد بنا براین بهتر است هرچه زودتر به برطرف کردن آن اقدام کنید.

علت داغ شدن پمپ پکیج گراندفوس چیست؟ و چگونه آن را تعمیر کنیم؟

چندین عامل سبب داغ شدن پمپ پکیج گراندفوس می شوند که به شرح ذیل می باشند:

– نبود آب در پکیج

– سرویس نکردن به موقع پکیج

– تشکیل رسوبات و گیر کردن آن ها در پمپ

– هوای داخل پمپ

– عدم وجود فیلتر

– وجود مانع در مدار

برای تشخیص علت خرابی پمپ پکیج گراندفوس و برطرف کردن هر کدام از عوامل داغ کردن پمپ پکیج بهتر است از تکنسین ماهر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تاچی در شهریار

علت صدای پمپ پکیج گراندفوس چیست؟

عوامل اصلی ایجاد صدا در پکیج به شرح ذیل می باشند:

  1. سوختن پمپ
  2. گیرپاژ کردن پمپ
  3. خرابی روتور
  4. و… که همگی باید توسط تکنسین متخصص بررسی شوند.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *